Innovative Teaching Strategies (2 ECTS)

Coursenumber: 28ITS00001

Content: 

• Learners' differences and the need of individualisation in teaching as a result
• Different roles of a teacher (controller, organiser, assessor, prompter, participant, resource, tutor, observer)
• Different methods of teaching
• Concept of one's own pedagogical self image
• New forms of assessment (feedback given by competences, forms of self assessment, working behaviour, social behaviour)
• How to form groups in class

Goals and competences to achieve: 

• Students get to know various methods of teaching
• Students use different methods of modern teaching
• Students teach pupils individually when knowing about pupils’ learning differences
• Students write their own pedagogical self image and talk about it in a group discussion
• Students are aware of the different roles of a teacher and focus on those that fit to their personality
• Students are able to form groups regarding learners’ needs

Requirements and Notes: 

This course is closely connected to the school practice. If you choose school practice it is strongly recommended to take this course. Compulsory attendance is 75%. 

Information on exams: 

 

 

News & Aktuelles

Am 5. Oktober ist Weltlehrer*innentag. Wir danken euch für euren tollen Einsatz und wünschen euch alles Gute! Neugierig auf das Lehrer*innenleben?…

Ab 1. Oktober 2025 etabliert unsere Hochschule ein eigenständiges Institut für Elementarpädagogik. Dieser Schritt zeigt, welche Bedeutung und welchen…

Veranstaltungen

Symbolbild Informationstag Schule engagiert
Die Zivilgesellschaft ist ein wichtiger Baustein einer lebendigen Demokratie. Mit dem…

Europaschule Linz - unsere Praxisschulen

 

mehr erfahren

E-Didaktik für Studierende & Lehrende

 

mehr erfahren

Bildungsangebote für Elementarpädagogik

 

mehr erfahren